شکایت از فروشگاه های اینترنتی

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات این قبیل معاملات نیز بیشتر می شود.

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات این قبیل معاملات نیز بیشتر می شود. برخی از افراد وقتی با مشکل در خرید اینترنتی مواجه می شوند، ترجیح می دهند دیگر از این روش برای بدست آوردن کالای مورد نظر خود استفاده نکنند.
اما راه حل عاقلانه، پیگیری مشکل بوجود آمده و رفع آن است. اگر گفتگو با مسئولان فروشگاه اینترنتی مورد نظر به نتیجه نرسید باید چه کار کرد؟ پیشنهاد ما شکایت و پیگیری موضوع از مراجع قانونی مرتبط است.
در این مطلب دو راه شکایت از فروشگاه های اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد.
فروشگاه اینترنتی
شکایت از فروشگاه های اینترنتی دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی(e-Namad)
نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت های دارای صلاحیت اعطاء می شود. این نماد، ضمانتی برای اطمینان کاربران برای خرید از درگاه های اینترنتی معتبر به حساب می آید.
اگر در خرید اینترنتی از فروشگاه دارای مجوز نامبرده شده به مشکل برخورد کردید، کافی است به صفحه ثبت شکایات سامانه نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید.
نماد الکترونیک
پس از ورود به این صفحه و مشاهده نکات و توضیحات، در پایین جدول نوع نظر خود را انتخاب می کنید.
نماد الکترونیک
در این بخش با انتخاب هر کدام از آیتم ها یعنی ثبت شکایات، ارائه گزارش تخلفات و ارائه نقطه نظرات، بلافاصله برای شما فرمی به نمایش در می آید که هر سه نمونه را در زیر می توانید مشاهده کنید.
 ثبت شکایت نماد اعتماد الکترونیکی
فرم ثبت شکایت
فرم ارائه گزارش تخلفات

فرم ارائه گزارش تخلفات
فرم نقطه نظرات نماد اعتماد الکترونیکی

فرم نقطه نظرات
به یاد داشته باشید برای ثبت شکایت از فروشگاه اینترنتی باید علاوه بر آدرس سایت مورد نظر مدل کالا و فاکتور محصول خریداری شده را یادداشت نمایید.

گزارش تخلف فروشگاه های اینترنتی به پلیس فتا

اگر شما در خرید اینترنتی خود با مشکل مواجه شدید و سایت طرف حساب شما پاسخ درستی به پیگیری شما نداد می توانید به پلیس فتا (پلیس فضای تبادل اطلاعات)، اعلام شکایت کنید.

برای این کار کافی است به صفحه گزارش تخلف فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید.
پلیس فتا
فرم موجود در این صفحه اینترنتی چند بخش دارد که  باید به دقت آنها را پر کرد و اینکه سایت مورد شکایت، نماد اعتماد الکترونیکی دارد یا نه، بسیار مهم است.
مشخص کردن وضعیت نماد الکترونیک
مشخص کردن وضعیت نماد الکترونیک
علت نارضایتی خود را باید از بین 7 نوع علت ذکر شده انتخاب کرده و اگر دلیل عدم رضایتی شما مساله دیگری است بر روی گزینه سایر موارد کلیک نمایید.
مشخص کردن نوع نارضایتی از فروشگاه اینترنتی
مشخص کردن نوع نارضایتی از فروشگاه اینترنتی
نوع خرید خود را ازبین اجناس قابل لمس، خدمات یا کالاهای مجازی و شارژ الکترونیکی مشخص کنید.

مشخص نمودن نوع خرید
مشخص نمودن نوع خرید
حالا نوع جنس را انتخاب نمایید.

مشخص کردن نوع کالا
مشخص کردن نوع کالا
ارزش ریالی خسارت وارده، مورد بعدی است که باید آن را اعلام کنید. این ارزش به صورت بازه ای از شما پرسیده می شود.

اعلام ارزش ریالی
اعلام ارزش ریالی
در پایان ضمن مشخص نمودن جزئیات شکایت خود باید نحوه و نوع برخورد مسئولان فروشگاه مربوط را از بین گرینه های موجود مشخص نمایید.

اعلام جزئیات شکایت و نحوه برخورد فروشگاه اینترنتی
اعلام جزئیات شکایت و نحوه برخورد فروشگاه اینترنتی

منبع

digiato

مقاله های بیشتر تحلیل و بررسی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نام :
 
وب سایت :
دیدگاه :
پست الکترونیک :
 
ماهم مثل شما از ایمیل های مزاحم ناراحتیم !!!
نشانی پست الکترونیک شما نمایش داده نخواهد شد.

  • محمد
    محمد | 1398/07/04 | 11:54:49
    اخیرا با استارت آپ جدیدی آشنا شدم به اسم "معتبره". توی وب سایتشون به راحتی میتونید تجربه خوب و یا بدی که از استفاده از خدمات یک وب سایت یا پیج اینستگرام داشتید رو در یک محیط خیلی ساده و شیک ثبت کنید. اینطوری بقیه هم متوجه میشن که میشه به این کسب و کار اعتماد کرد و کسب و کار خوب و معتبری هست یا نه. همچنین کسب و کارهایی بد خیلی سریع شناسایی میشن و دیگه افراد بیشتری به دامشون نمیفتن مزیت معتبره در اینه که اختصاصن برای چنین کاری طراحی شده و همچنین چون یک سایت واسطه هستش، نگرانی از بابت حذف و سانسور شدن نظرات منفی وجود نداره و همه نظرات خوب و بعد نمایش داده میشن. برای شروع کافیه به آدرس وب سایتشون برید (www.motabare.ir) و با کمک همدیگه کسب و کارهای بد رو از کسب و کارهای خوب متمایز کنیم تا بقیه هم به دامشون نیفتن
  • ادمین سایت
    ادمین سایت | 1397/04/21 | 07:07:49
    سلام. بله متاسفانه در برخی فروشگاه های اینترنتی این موارد پیش میاد. سیستم نماد اعتماد الکترونیکی هم از اون کارآیی که در موردش صحبت میشه و توی اصول تاسیس ش هم بوده برخوردار نیست و یه جورایی همه نماد اعتماد رو دارند.
  • مسعود
    مسعود | 1397/04/19 | 10:25:47
    سلام وقت بخیر بنده از فروشگاه من و دیجیتال(manodigital.ir) که اتفاقا دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز بود تلویزیون خرید کردم. اما این فروشگاه سودجو بدلیل افزایش قیمت بعد از ۱۵ روز نه پول و نه کالا را به من ارسال نکرد. حواستان به فروشگاه های بی مسئولیت باشد و قبل از خرید اجناس گران قیمت حتما یک تحقیق میدانی از فروشگاه مربوطه انجام دهید.
  • علی
    علی | 1397/01/18 | 14:52:49
    با تشکر از مطالب خوبی که ارائه نمودید. نکته ای که مشتریان بایستی هنگام خرید از سایت های اینترنتی به آن توجه زیادی داشته باشند آنست که حسن اعتبار موسسه و پیشینه آن موضوعی است که با مطالعه پیشینه خریدهای مشتریان سابق آن موسسه به خوبی روشن می شود. به عنوان مثال بنده خریدی از بامیلو داشتم اما به دلیل تاخیر چند روزه این فروشگاه در تامین کالای من، سفارش را لغو کردم اما این خرده فروش اینترنتی بعد از گذشت یکماه از تاریخ لغو سفارش مبلغ سفارش من را عودت نداد و این در حالی بود که طبق قوانین درج شده در سایت این فروشگاه این وجه بایستی نهایتا تا 4 روز کاری به حساب من واریز می شد. بنابراین به مشتریان این گونه فروشگاه ها توصیه می کنم سوابق این فروشگاه ها را از طرق مختلف مطالعه نمایند.
نرم افزار کنترل موجودی لحظه ای