نرخ کلیک یا CTR چیست؟ قسمت پایانی

 نرخ کلیک (CTR مخفف click through rate) یکی از فاکتورهای امتیاز دهی گوگل است

بررسی فاکتور نرخ کلیک را با یک مثال ادامه می دهیم. فرض کنید که کاربری در گوگل عبارت "آموزش سئو" را جستجو میکند و نتایجی که مشاهده میکند عبارتند از: 
سایت 1: آموزش سئو رایگان
سایت 2: سئو, آموزش سئو, طراحی سایت, بازاریابی اینترنتی, برندینگ,
سایت 3: سئو, بهینه سازی سایت, آموزش سئو

به نظر شما کاربر فارغ از اینکه رتبه سایتهای 1 تا 3 چند است, بر روی کدام نتیجه کلیک میکند؟ چرا؟

نرخ کلیک 

نکته دیگری که باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما در گوگل میشود متمایز بودن و متفاوت بودن است. 
اگر عنوان و توضیحات سایت شما با سایر نتایج تفاوت داشته باشد و بر اساس نیازهای کاربر طراحی شده باشد, این موضوع میتواند به بهبود نرخ کلیک شما کمک کند.

همچنین استفاده از structured data باعث میشود که سایت شما در نتایج گوگل متفاوت نمایش داده شده و همین موضوع باعث افزایش نرخ کلیک میشود.

موارد زیر باعث کاهش نرخ کلیک سایت شما خواهد شد:

* قرار دادن عنوان صفحات نامرتبط, تکراری و مملو از کلمات کلیدی در سایت
* توضیحات متا تکراری, کوتاه و نامشخص
* آدرس صفحات سایت نامرتبط
* دامنه نامرتبط با موضوع جستجوی کاربر

به طور خلاصه برای اینکه نرخ کلیک سایت بهبود پیدا کند, باید هدف کاربر را در نظر بگیریم و مطالب سایت را به گونه ای بنویسیم که سوالات ذهنی او برطرف شود و به نیازهایش پاسخ داده شود

جهت مشاهده نمونه کار شرکت دات نرم افزار بر روی لینک زیر کلیک نمایید. شماره تماس جهت مشاوره: 88430578-021
پست قبلی

معرفی وب سایت لاله گستر

پست بعدی

آیا میدانید افراد موفق چه كارهایی را انجام نمی دهند ؟

مقاله های بیشتر مطالب پیشین

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نام :
 
وب سایت :
دیدگاه :
پست الکترونیک :
 
نشانی پست الکترونیک شما نمایش داده نخواهد شد.

انبارداری